geplaatst op 18 september 2016

Healthy banana oatmeal mugcake

 

IMG_2050

Healthy Banana Outmeal Mugcake

Wil jij de dag beginnen met een energieboost ? Deze healthy banana outmeal mugcake is hier het antwoord op!

Van mijn zus heb ik dit recept gekregen en het ziet er mooi uit, smaakt lekker en is healthy. Voordeel is dat het snel klaar is en weer eens wat anders is dan bananabread of boekweitpancakes! Het is lekker als ontbijt of bij je hightea. De ingrediënten heb je vaak al in huis en je hoeft er niet speciaal van alles voor aan te schaffen. Dit zijn de recepten waar ik dol op ben! Zonder toeters en bellen.

Bovendien bevat het koolhydraten, voldoende eiwitten en weinig vet. Voordeel is dat er geen toegevoegde suikers of vetten in zitten.

Dit is een mooie kickstart van je dag voor wat jouw lichaam nodig heeft om de rest van de dag fit en energiek door te komen.

Dit past goed in je normale voedingspatroon zonder dat je het gevoel heb dat je gezondigd hebt. En heb je al zin om zo’n snelle mugcake te maken? Lees hieronder hoe je meteen aan de slag kunt!

Wat doe je erin?

1 kleine banaan

1 ei

3 eetlepels havermout

handje geraspte kokos

1 eetlepel kwark

optioneel , een eetlepel honing

blauwe bessen , handvol

 

Prak in een mok de banaan. Roer hier het ei door en voeg de havermout en geraspte cocos (en voor de zoetekauwen onder ons , nog een flinke eetlepel honing) aan toe. Verwarm de mok 2 minuten in de microwave (800 watt) tot de mugcake gaar is. Doe daarna de kwark en bosbessen er bovenop. Het leuke van deze easy banana mugcake is dat je zelf kan afwisselen b.v. met geraspte appel of wortel,kaneel,rozijnen, vanillepoeder, chocoladenibs of walnoten. Je kan als je de basis van deze mugcake aanhoudt zelf je combi’s maken.

Succes en geniet!